söndag 2 september 2012

Nu börjar allvaret!

September har startat med två helgdagar, gött på något sätt. I morgon börjar dock allvaret och det kommer att bli kul med lite mer att göra, på alla fronter egentligen. Nu drar skolan igång för sambon och tidiga tisdags- och fredagsmornar på gymmet med simmarna för min del. Även vuxencrawlen drar igång på tisdas- och fredagskvällarna. Skall försöka vara på sportlife måndag, onsdag, torsdag och fredag.

Det blir mycket transport, så en cykellampa är prioritet nu. Har för övrigt lyckats bra med transportcyklingen denna veckan med 106 avverkade kilometer. Hela min träningsvecka finns att beskåda här, och den har inneburit en adekvat dos av rörelse varje dag. Dock har löpningen hamnat lite på efterkälken efter en vecka med ont i foten. Det gäller att vara försiktig så att ingenting förvärras, vill ju kunna springa obehindrat resten av året/hela livet.
Ska ägna september och oktober åt att tappa 4 kg ner till 77. En bra vikt som kommer innebära många fördelar för mig under tävling nästa sommar. Det är smartast att tappa vikt under lågsäsong, innan den hårda träningen drar igång. Då är det energibalans som gäller! Har gjort en träningsplanering för resten av året, men den visar jag senare.

Jag är stolt över Thobbe som vann juniorklassen på Tjörn triathlon igår. Nu får han bara skriva en race-report också, för oss som inte var där :)

Har kännt mig riktigt bra denna veckan och simningen har tagit ett rejält kliv framåt. Har varit lite stel, men det beror på slarv med stretching och mer cykel än vanligt. Ska göra det till en vana att stretcha igenom kroppen varje kväll, vill ju kunna gå ner i tempoposition till sommaren och känna mig bekväm.

Middag idag: En riktigt höstig köttgryta gjord på högrev, redd med grädde och toppad med kantareller är det göttigaste av det göttiga (åt för en timme sedan och skriver förmodligen i affektion), men fan vad gott det är. Med hemmagjort lingonsylt och kylskåpskallt vatten till, jag är törstig nu...


                         Sambon beställde ett par nya dojjor idag, är de bra vill jag också ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar