torsdag 23 augusti 2012

En liten jävla blåsa!

Är inne på min fjärde träningstomma dag i rad nu, allt på grund av något irriterande bak i svalget. Jag tycker mig kunna urskönja en liten blåsa precis där det gör ont, och då vågar jag faktiskt inte träna. Det beror förmodligen på tok för lite sömn, egentligen alla nätter sen i lördags, kan inte somna helt enkelt.

Men inget ont som inte för någonting gott med sig. Jag får antagligen lite välbehövd vila som jag inte trodde jag skulle behöva, samt mer tid till jobbrelaterade sysslor. Fick svar från ytterligare ett jobb idag som ville ha mig, men jag var tvungen att avböja för nu. Som tur är kommer de ihåg mig för framtida behov. Det känns inte riktigt som att jag skulle klara av att jonglera tre jobb och samtidigt behålla kvaliteten i mitt liv. Har i nuläget två grymma jobb, så jag är nöjd.

Har för övrigt funderat lite kring hur många rökare är funtade. Fyra personer står i en av två möjliga busskurer som båda tillhör samma busslinje. En femte person kommer från det håll som den tomma busskuren står åt men vandrar med rök i hand och mun till vår busskur och börjar förgifta oss. Jag borde ha konfronterat honom, men gick i stället till den tomma busskuren. Det händer fanimig nästan varje dag. Ett heltidsjobb att snacka med alla rökare, speciellt när man helst inte vill vara i närheten av dem. Att skrika åt dem på 10 meters håll tror jag inte fungerar. Det är säkert så att rökare inte känner av att det luktar rök som vi andra gör, men jag tror dock att det ligger en stor "jag skiter i allt"-mentalitet bakom mångas beteende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar