tisdag 21 augusti 2012

Triathlonbananer

Vet inte om jag sagt det tidigare, men jag skriver bara när jag har lust... alltså inga framtvingade inlägg som känns krystade.

I alla fall, om ni inte märkt det så har augusti varit en grym triathlonmånad hittills. Med OS-silver (guld) för Lisa Norden, SM i sprint i Jönköping som vanns av Lisa Norden, Ironman Kalmar som på damsidan fick en svensk segrarinna i Åsa Lundström och på herrsidan ett nytt svenskt rekord av Jonas Djurback. Dessutom väntar en världscuptävling från Stockholm till helgen, och där hoppas jag på att Lisa vinner igen. I så fall kan hon ju knappast vara missnöjd med denna månad. 

Ska förmodligen åka till Skärhamn och titta på Tjörn 11.3 (SM på halv Ironman) den 1 september. Var uppe där på min och Sandras 4-års dag och käkade, och fan vilken härlig omgivning att kämpa i, en riktig fêskaridyll. Om tre år ska jag kämpa där. 

Är inne på min andra vilodag (trodde att en skulle räcka, men kroppen vill ha mer) efter två grymt bra träningsdagar och en lika bra träningsvecka som råkade sluta på dryga 9 timmar kvalitativ träning. Räknar inte med mer än 6 timmar denna veckan. Det är där någonstans jag vill ligga, mellan 6-10 timmar/vecka. Jag är ganska säker på att det kommer räcka för att göra mig till en grym sprintdistansare, det är ju trots allt fart, styrka, teknik och syratålighet jag bör prioritera inför nästa säsong.


Åt en halv banankaka igår (med några glas mjölk till), galet gott, galet energirikt. Kunde ju inte låta tre gamla bananer gå till spillo heller. Skäms inte det minsta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar