onsdag 15 augusti 2012

Jobb och träning

Det är mycket i huvudet nu! Gött på ett sätt att veta att jag har att göra, men samtidigt hinns inte allt som borde göras med. Det viktigaste är i detta fallet att prioritera det som genererar inkomst och energi.

Jag har fått ett jobb som personlig tränare på Sportlife Stigs Center, en mysig liten klubb med en hög teamkänsla. Har inte kommit igång på riktigt än, då det är mycket i början med rent administrativa grejer. Har förhoppningar om att börja jobba med klienter i nästa vecka. 

Samtidigt har jag fått ett större ansvar i simklubben. Jag kommer att hålla i crawlkurs hela hösten och skapa ett landträningsprogram för hela klubben. Jag ska instruera alla tränarna i landträning, så att alla simmare, stor som liten, kan bygga upp ett starkt bålparti. Dessutom ska jag sträva mot att individualisera styrketräningen för de stora simmarna så mycket jag kan. 

Om någon i framtiden använder de inom en snar framtid uppsatta chinsräcken på Valhalla så är det min förtjänst att de sitter där, you're welcome!

Känns som att träningen flyter på bra. Jag blandar och ger sett till hur dagen ser ut men det var lättare att träna optimalt när både jag och Sandra var lediga. Försöker klämma in en hel del transportcykling nu iaf, samt styrka. Särskilt nöjd var jag efter en swimrun i förra veckan, då jag inte ens var sugen på att simma. Känner att jag vill simma inomhus nu, vill se om jag är snabbare i bassängen jämfört med i våras? Ska köra milbanan i Skatås snart, har förhoppningar på en tid under 45, men vi får se...

Ska bli spännande att se hur det går för proffsen i Ironman Kalmar nu i helgen, jag vet ju vem jag hejar på för SM-titeln i alla fall (DN). Tror inte att vi kommer få se ett nytt svenskt rekord, men säkert ett bra race. Synd att inte vara på plats. Ska dock vara på plats i Skärhamn för att se Tjörn 11.3 den 1 september, om det är bra väder vill säga.


                               Det bästa som finns är äggost, var bara tvungen att säga det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar