måndag 8 oktober 2012

Inspiration och längtan

Nu är det fyra dagar kvar till Ironman Hawaii och jag önskar lycka till i värmen, alla svenskar som är där! Det går knappast att få en optimal uppladdning om man inte bott där några veckor i förväg eller tränat i bastu innan avfärd. Jag vet inte ens om jag tränat i 35-gradig värme. Men det kommer förmodligen att bli riktigt tufft för dem. 

Självklart har jag ambitioner att så småningom ta mig till Hawaii, men det finns inte i målbilden just nu. En plan på fyra år är lång som den är. Det är först då som nya planer och mål tänks fram. När jag tittar på deltagarlistan över de som skall köra Hawaii, så är det väldigt många som är +35 år bland de allra bästa. Det betyder att om jag bara ger det tid och har tålamod så är det inte för sent om tio år. Det kanske till och med är så att det är då jag är som bäst? 

Jag tror på en fjärde vinst för Alexander i år. Sen är han 40 år och för gammal för triathlon, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar