söndag 7 oktober 2012

GPS och viktnedgång.

Börjar känna mig snabb på löpningen nu. Har en härlig spänst i steget och mycket bättre uthållighet på sub 4 fart. Har aldrig känt mig så stark i fötter och vader som nu, vilket bådar gott inför sommarens tävlingar. Jag tror att 18 min på 5 km är ett realistiskt mål om allt flyter på som det gjort hittills. Sandra har köpt en Suunto Ambit som jag får låna, kan inte säga hur bra den är, men den har inte gjort mig besviken hittills. 
'


Har inte kunnat "träna" så mycket de senaste två veckorna eftersom jag jobbat som brevbärare. Träning har jag fått så att vaderna skriker, men har inte kunnat logga den vill säga. Vikten ligger nu stabilt på 79 kg och jag ger det ett tag till att komma ner till 77 kg, när året är slut är målet. Slow & steady är melodin, så att muskelmassan inte försvinner. Känner mig betydligt bättre än för en månad sedan. Har testat periodisk fasta sedan 27 augusti, och jag gillar det. Jag kan lätt gå utan mat under 2/3 av dygnet för att sedan äta mig riktigt mätt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar