måndag 15 oktober 2012

Rök mig gärna i ansiktet, gör det!

Till alla rökare där ute, tänk! Det kan vara svårt att göra när cigaretterna förgiftar eran hjärna, men försök gärna.

Jag skulle bege mig ut på en löprunda. Jag ställde mig utanför huset för söka efter gps etc. när en kille som gått bakom mig ut ur huset ställer sig en meter ifrån mig och tänder en cigarett, det är ju förstås viktigt att göra, han kan ju ha varit utan i mer än tjugo minuter?
I alla fall, ett stort rökmoln drar över mig och jag blir förbannad och ropar efter aset. "Vafan håller du på med? Tycker du att det var smart att tända en cigarett alldeles bredvid mig eller", ingen reaktion, "Ditt jävla svin", fortfarande ingen reaktion, utan killen bara går sin väg. Han hade inga hörlurar i öronen heller, så han kan inte ha undgått att höra mig.

Jag är inte den aggressiva typen, så jag lät han gå med mina ord att tänka på. Det värsta var inte att jag fick rök på/i mig, utan att det fega aset helt respektlöst bara går iväg utan att be om ursäkt. Jag hoppas att han bara var feg och kanske lite rädd för mig och hela situationen och reflekterar över vad han gjorde, så att det inte behöver hända igen.

Det hände tyvärr allt för ofta att rökare inte tänker utan bara tänder sin jävla cigg och låter behagskänslorna välla över dem i takt med att obehagskänslorna vällut över alla som står inom 10 meters omkrets. Självklart har folk rätt att röka, men de har ingen rätt att sprida ens doften av rök till oss som inte vill ha den. I så fall kan jag lika gärna gå runt och spotta framför folks fötter, för egentligen, det skadar ju ingen, det är ju bara äckligt.

Löpningen gick bra, och jag hejjade på en tjej från crawlkursen jag håller i. Mina fivefingers börjar bli riktigt tunna på främre trampdynan nu, får se hur länge till de kan springas i. Öppen fråga, när kommer Fivefingers Lontra till Sverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar