söndag 29 juli 2012

Veckan får 5/5 toasters

Är väldigt nöjd med träningen vecka 30, den stannade på drygt 5 timmar och var fylld med kvalitet. Kände mig både starkare och snabbare denna veckan, så vad passar inte bättre än en vilodag för att knyta ihop säcken. Veckans bästa pass var en sen swimrun efter en lång dag. Trodde inte att jag skulle ha mycket att ge efter en uppstigning kl 5, för backpass på hojen 05.30 och sen hejat på min älskling och hennes far som sprang Gallerianloppet i Henån. Jag klarade av att crawla hela vägen över tjärnen vilket visade sig på sluttiden :)

Över till OS! Följde herrarnas linjelopp av och till under dagen men satt bänkad mot slutet för att se hur Cavendish skulle spurta hem guldet, men i stället höll utbrytningen och kazaken Vinokourov vann överlägset. Lite smolk i bägaren när en tidigare dopingavstängd går och vinner, men så är det. 

Blev helt förfärad över dokument inifrån (Medaljens pris) som visade baksidan av våra friidrottsmedaljer på 2000-talet. Att "elittränar"-sverige måste skärpa till sig är ett faktum. Dokumentären måste hur som helst ses och begrundas, för det är så mycket som är fel och hemskt i den att det inte görs rättvisa om jag skulle beskriva det.

Men, idag är det damernas linjelopp och det finns så klart en chans att Emma Johansson tar medalj, eller varför inte Emilia Fahlin? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar